Partnerzy

lista partnerów
Wersja do wydrukuSend by emailWersja PDF

Christmasworld – wiodące międzynarodowe targi ozdób świątecznych i okolicznościowych, a także oświetlenia dekoracyjnego

26 listopad 2015

29.01-02.02 2016, Frankfurt nad Menem

Stwarza nastrój, wzbudza emocje: czyli jak oświetlenie w miejscu sprzedaży (POS) może wpływać na zachowania klientów

 

Więcej wdzięku o każdej porze roku.

„Znaczenie oświetlenia jest nieocenione“ – mówił  Jürgen  Block, Przewodniczący Federalnego Stowarzyszenia Marketingu Miejskiego w Niemczech (bcsd). „Oświetlenie nie tylko tworzy atmosferę, ale także kieruje ono określone przesłanie.“ Block podaje przy tym następujące przykłady: „Czym byłby jarmark Bożonarodzeniowy bez właściwego oświetlenia? Czym byłaby choinka bez lampek?“.

Oświetlenie jest głównym elementem dekoracji nie tylko w czasie świątecznym: „Za pomocą gry świateł, można przedstawić produkty tak, aby wydawały się dużo bardziej wartościowe i interesujące”, mówił Klaus Lach, wiceprzewodniczący Europejskiego Związku Merchandisingu Wizualnego (European Visual Marketing Merchandising Association) Uważa on rolę oświetlenia za kluczową w punktach sprzedaży, ponieważ stwarza ono specjalny nastrój, który motywuje klientów do dokonywania zakupów.

 

Oświetlenie - nowe możliwości

Dobrze przygotowane oświetlenie, wpływa nie tylko na efektowny wygląd produktów, ale także może skierować spojrzenie klientów na docelowy przedmiot (POS). Technika ta jest możliwa także do zastosowania przy wystroju miast. Używając właściwego oświetlenia zachęcamy

klientów do odwiedzenia części miasta, w których dotychczas nie byli. W ten sposób zyskują miejscowi przedsiębiorcy, do których docierają nowi klienci. Aby jednak cele te zostały osiągnięte, nie wystarczy tylko efektowne oświetlenie ulic. Należy również zadbać o to, by poszczególne sklepy również stosowały się do wybranych technik, tak aby cała koncepcja tworzyła spójną całość – dopiero wtedy metoda ta będzie skuteczna.
 

Anna Matczuk Tel. 22 49 43 205

anna.matczuk@poland.messfreankfurt.com

www.targifrankfurt.pl www.christmasworld.messefrankfurt.com

 

 

Rozwój techniki LED

Oświetlenie LED zyskuje coraz większe znaczenie. Jest nie tylko rozwiązaniem bardziej oszczędnym niż zwykła żarówka, ale także dużo bardziej wydajnym. Ten rodzaj oświetlenia stosuje się zarówno we wnętrzach prywatnych jak i w firmach, jako dekoracje zewnętrzne w miastach czy też w centrach handlowych. Duży postęp w technologiach oświetlenia, przyczynił się do powstania nowych obszarów zastosowania. Dzięki lampkom LED, można podświetlić nie tylko choinkę ale także całe fasady budynków. Diody świetlne pełnią tutaj funkcję oświetlenia, a także tworzą pewien obraz.

Drobne sieci LED mogą być natomiast łączone z tkaninami, są one także sterowalne poprzez aplikacje, telefon komórkowy lub tablet.

 

Oświetlenie LED na indywidualne potrzeby

Dzięki innowacjom technologicznym, pojawiają się większe możliwości zarówno dla miast, centrów handlowych oraz przedsiębiorstw. Oświetlenie  LED  da  się  sterować  elektronicznie,



 może  być  ono stymulowane w zależności od światła dziennego. Oświetlenie LED daje także  warunki  do  kreowania  efektów  specjalnych  takich  jak  np. iluminacja krajobrazu,  efekt  śniegu czy też połyskujących dodatków. Inscenizować w ten sposób można również produkty i pomieszczenia dla małych powierzchni sklepowych, na specjalne potrzeby eventów lub też na użytek centrów handlowych.

 

To, co dotyczy miast oraz przedsiębiorstw, przenosi się powoli na wnętrza mieszkań i domów. Oświetlenie LED jest coraz częściej stosowane w pokojach dziennych. Kolor diod staje się bardziej zbliżony do tradycyjnego oświetlenia żarówkowego, co  powoduje  większe zainteresowanie tą technologią.

 

Świece wciąż w modzie

Czy tak dynamiczny rozwój i popularność oświetlenia LED będzie wpływać na coraz mniejsze zainteresowanie świecami oraz żarówkami? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Zdaniem ekspertów, tradycyjne ozdoby, takie jak np. wieniec adwentowy nie mogą być pozbawione tego elementu. Świeca jest bowiem czymś więcej – to symbol przywołujący wspomnienia, który należy do podstawowych elementów dekoracji świątecznej. Z powodów bezpieczeństwa, świeczki częściowo zostały zamienione na sztuczne oświetlenie. Nie zmienia to jednak faktu, że świeczniki oraz lampiony są wciąż niezastąpione w tworzeniu świątecznego nastroju.

 

Wzbudzać zainteresowanie oryginalnością

Niepozorne lampki świąteczne, światło świec lub animacja LED – wszystko to można wykorzystać, aby przyciągnąć klientów. Metoda ta wymaga jedynie kreatywności i fantazji.

 

Dekoracje świąteczne są w dużym stopniu uzależnione od grupy docelowej, do której są kierowane – to tak jak z reklamą. Złotej recepty na idealną dekorację jak dotąd nie odnaleziono.

 

Różnice w przekazie, muszą uwzględniać m.in. centra handlowe, które powinny dostosowywać aranżacje wnętrz do tego, jaki typ reprezentują i kogo chcą zainteresować. Przykładowo – galeria handlowa, w której główną grupą klientów są rodziny, będzie przed świętami szykować pogodne i kolorowe dekoracje. Domy handlowe z luksusowymi produktami droższych marek będą ozdobione, tak aby oddać ekskluzywny charakter sklepów – czyli elegancko, z wyszukanymi dekoracjami oraz błyszczącymi dodatkami.

 

Potencjał rynku naświetli na targach Christmasworld program dla biznesu „Premium“ .

 

29 stycznia 2016 uczestnicy targów, którzy zgłoszą się do programu „Premium” będą mogli wziąć udział w cyklu seminariów dotyczących zastosowania nowych technologii w oświetleniu z przeznaczeniem do miejsc sprzedaży (POS). Eksperci będą m.in. omawiać metody, jakie można stosować aby przyciągnąć większą ilość klientów. Oprócz wykładów, w programie planowane są także dyskusje panelowe. W roli prelegentów wystąpią specjaliści z branży, zajmujący się dekoracją wnętrz oraz powierzchni zewnętrznych galerii handlowych, przedstawiciele przedsiębiorstw handlowych, gmin oraz organizatorzy jarmarków świątecznych, projektanci, a także studia dekoracji. Inicjatywa ta jest organizowana wspólnie z Niemiecką Radą Centrów Handlowych.

 

Program dla biznesu „Premium“ będzie miał miejsce w budynku Portalhaus, w hali 11: poziom Via, sala Frequenz.

 

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z oferty wyjazdowej z

pełnym serwisem, przygotowanej przez nasze przedstawicielstwo:

 

autokar - 28.01. - 02.02.2016 r. (3 noclegi i 3 dni pobytu na targach) - 1145 zł +VAT)

samolot - 30.01. - 01.02.2016 r. (2 noclegi i 3 dni pobytu na targach) - 1859 zł +VAT)